Don't miss the piglix.com special BONUS offer during our Beta-test period. The next 100 new Registered Users (from a unique IP address), to post at least five (5) piglix, will receive 1,000 extra sign-up points (eventually exchangeable for crypto-currency)!

* * * * *    Free piglix.com Launch Promotions    * * * * *

  • Free Ads! if you are a small business with annual revenues of less than $1M - piglix.com will place your ads free of charge for up to one year! ... read more

  • $2,000 in free prizes! piglix.com is giving away ten (10) Meccano Erector sets, retail at $200 each, that build a motorized Ferris Wheel (or one of 22 other models) ... see details

Talksport

Talksport
Talksport logo.png
Broadcast area United Kingdom Global
Frequency MW: 1053, 1071, 1089, 1107 kHz
DAB:
11D (England/Wales/N. Ireland)
12A (Scotland)
Freeview: 723
Sky: 0108
Virgin Media: 927
First air date 14 February 1995 as Talk Radio UK
17 January 2000 as Talksport
Format Sports commentary
Sports discussion
Sports phone-in
Sports news
Audience share 2.2% (September 2014, RAJAR)
Owner Kenny Anthony
Sister stations Talksport 2
Talkradio
Virgin Radio UK
Website talksport.com

Talksport (styled as talkSPORT), owned by Wireless Group, is a sports radio station and the Global Audio Partner of the English Premier League.

Broadcast from London to the United Kingdom, Talksport is the only national radio station broadcasting sport and sports coverage 24 hours a day, having dropped 39 hours of non-sports content on 2 April 2012.

Its content includes live coverage of sports, exclusive interviews with the leading names in sport and entertainment, phone-ins and discussion.

Talksport, alongside sister station Talksport 2, is an official broadcaster of the Euro 2016, Premier League, FA Cup, England friendly internationals, Football League, League Cup, Aviva Premiership, Super League, ATP World Tour Masters 1000 and NatWest t20 Blast, Royal London One-Day Cup, Indian Premier League, ICC World Twenty20, as well as broadcasting selected Champions League and Europa League games.

In the United Kingdom, Talksport is available on 1053 kHz, 1071 kHz, 1089 kHz, and 1107 kHz, DAB, Sky, Virgin Media, Freeview, on mobile, and online at talksport.com. Talksport will be available on Freesat from April 2016.



Football
Rugby
Cricket
Horse racing
Tennis
Motorsport
  • 1071 kHz – Nottingham, Newcastle
  • 1107 kHz – Merseyside, West Sussex, South Kent, Torbay, The Wash, Hampshire
  • Soccer Bet was a short-lived 68-page weekly magazine which Talksport had hoped would appeal to football fans that enjoyed betting on games. It was designed in a smaller A5 format to make it easy for fans to carry and the launch was backed by a £500,000 promotional campaign. Soccer Bet lasted just two months before it was axed in October 2003 due to poor sales.
  • Talksport TV launched in October 2004 platform broadcasting for six hours a day on the Sky Digital television platform aiming to catch listeners who've come home from work. The service amounted to little more than the televisualisation of TalkSport's broadcasters and pundits presenting the station's Drive Time and Kick Off programmes. The channel closed in 2005 following the takeover of Talksport by UTV Radio.
  • Talk Radio was set to return to the airwaves as a station on DAB digital radio in 2008 after Ofcom awarded a second DAB digital radio national commercial multiplex to the 4 Digital Group consortium led by Channel 4. However, the station never launched after Channel 4 announced that it was abandoning its plans for digital radio stations
  • Talksport Magazine launched in May 2008 as a weekly online-only digital publication to extend the station's brand beyond the radio. The magazine was integrated into the newly relaunched Talksport website in 2010
  • Sport was acquired by Talksport in 2010 and is the UK's second largest men's magazine.Sport is targeted at the affluent male and hand distributed in locations across the country including London mainline and tube stations. It is also available at many hotels, gyms and airports
  • Talksport Road Trip is a DVD including exclusive footage of the English team and a host of celebrity interviews at the 2006 World Cup released in 2006
  • Talksport Legends & Anthems is a three-CD package, released in 2009, featuring 40 tracks by artists such as The Who, The Cure, The Killers, Stevie Wonder, Rod Stewart, and Elton John on two of the discs as well as a bonus CD with out-takes and highlights of Talksport
  • Ten Years of Talksport is a book describing the station's history. Originally released in 2009, an updated version of the book including two new chapters was released in 2011
  • The Talksport Book of World Cup Banter – Released in 2010, this is a book of football facts about the FIFA World Cup
  • The TalkSport Book of Cricket's Best Ever Sledges features contributions from Talksport presenters Darren Gough and Ronnie Irani among others, recounting 'sledging' (mind-games within cricket). Released in 2010
  • June 2000: Talksport caused a stir with the BBC after it was revealed Talksport had been broadcasting their live commentaries of matches at Euro 2000 from television monitors rather than from each of the stadia due to the lack of available broadcast rights. Talksport's commentary team included Alan Parry, Jim Proudfoot, Mark Tompkins, Alvin Martin and Frank Stapleton.
  • April 2002: Tommy Boyd and his production team were sacked from Talksport after a call from someone who wanted to shoot the Royal Family went through on air. Boyd went on record that he did not share the views of the caller
  • June 2002: Talksport broadcast unofficial coverage of the 2002 World Cup taking place in Japan and South Korea. The station flags up their inability to broadcast live from the stadia, with them taking out full page advertisements in national newspapers containing the tag line "It's unauthorised. It's unofficial. And it's brilliant." Jim Proudfoot and Alvin Martin are Talksport's main commentary team from their studios in London
  • February 2003: Talksport received over 200 complaints for giving a platform to the controversial Muslim extremist cleric Abu Hamza. Hamza and his aides are invited into the station to contribute to a religious debate on The James Whale Show, alongside other Christian, Jewish, and Muslim delegates. On the night of the live broadcast, 24 February, a mass of protesters gather outside the station's London studios. Despite this, both Whale and head of programming Bill Ridley defended the station for having invited Hamza onto the programme.
  • March 2004: Alan Brazil is sacked by Talksport after his failure to show up to present The Sports Breakfast on Friday 19 March after spending three days at the Cheltenham Festival. Less than three weeks later, Brazil is reinstated to his role.
  • May 2006: Alan Brazil is reportedly given three months notice by Talksport after bust-up with the station's management. Less than two months later, Brazil and Talksport management held talks and the former Scotland international footballer signed a new long-term contract with the station.
  • June 2006: The Sports Breakfast presenter Alan Brazil got in trouble with Ofcom for referring to the Japanese as "the nips" during the World Cup in Germany
  • August 2007: Mike Mendoza and Garry Bushell made derogatory comments about gay people, and the station was subsequently censured by regulator Ofcom. Bushell left soon after, when his six-month contract expired.
  • May 2008: James Whale was dismissed by Talksport after twice urging listeners to vote for Boris Johnson in the 2008 London Mayoral Election. The station was subsequently fined £20,000 by Ofcom in December 2008.
  • November 2008: Controversial presenter Jon Gaunt was fired for repeatedly calling a local councillor a "Nazi". Gaunt has since sought legal action for unfair dismissal, but any potential case has yet to go to court. His campaign was backed by Liberty activist Shami Chakrabarti, who had previously been one of Gaunt's pet hates.
  • November 2008: Rod Lucas was dropped by Talksport and claimed they "no plans to use him in the immediate future" after the membership list of the BNP which was leaked on a Google blog named him as one of its members. The station clarified that this wasn't a sacking as Lucas was only a temporary member of staff. The presenter himself claimed that his membership of the party was part of a covert research project.
  • February 2011: Talksport hired former Sky Sports pundit and commentators Andy Gray and Richard Keys a fortnight after the pair were sacked from Sky Sports for being at the centre of a sexism controversy.
...
Wikipedia

1,000 EXTRA POINTS!

Don't forget! that as one of our early users, you are eligible to receive the 1,000 point bonus as soon as you have created five (5) acceptable piglix.

...